Wednesday 15 August 2012

.......SaaT Terpendam....

Hai kawan-kawan yang awesome.. 
Assalamualaikum  ..

Ternyata kali ini memang tak dapat pendam 
lagi apa yang rasa sekarang ni.. terpaksa jugak meluahkannya di sini.. Maaf, entry ini bukanlah pasal cinta but pasal perasaan yang dah lama terpendam.. Kalau cakap perasaan so tak semetinya pasal cinta and ia meliputi pelbagai aspek..
Yaa,saya sedih sebab ada jugak yang pilih kasih dalam berkawan ni..
Aku takkan mention sesiapa , sebab bukan fungsi blog aku nih nak mengaitkan antara yang fakta.. apa yang berlaku ni bagi orang normal saja , tapi orang yang hadap bende tuh semua sangat terasa.. Di tambah pulak bertubi-tubi.. YaAllah , bukan niat hambamu mengadu di tempat yang tak patot.. Tapi aku juga memerlukan ruang.. Hanya Allah yang memahami.. 

So,nak nasihat dan kalau boleh ambil positive semua ni..

Firstly, kalau berkawan jangan ikut rupa.. 
Yess,aku tahu aku takdelah perfect macam orang lain.. Memang aku suka upload gambar but aku bukan nak menunjuk.. Just nak yakinkan diri aku pon cantik macam orang lain.. jangan takot orang nak kata apa pasal kita.. Keyakinan terhadap diri sendiri itu penting.. 




Secondly,jangan berkawan sebab perangai dia just cute and 
yang lain kau buat donoe sebab tak cute..  Just terima je semua boleh?? Nanti kalau kau mati takkan orang yang cute and cantik-cantik je nak tolong galikan kubur kau..Fikirlah weyh.. Astagfirullah.. Nampaknya dah makin hot ini..Sokay aku boleh tahan lagi 
selagi memaki itu tidak muncul.. Senyum sikit ..  :D

Ok then, jangan berkawan sebab kepandaian..
 Yaa , memang kalau kita berkawan dengan orang buat minyak 
wangi and kita pon akan berbau wangi.. But , kalau kita kawan dengan
 pembuat besi kita pon akan terbau busukk.. Exactly semua tuh betul .. Tapi ada ke korang selidik di sebalik penjual minyak wangi and pembuat besi.. Ini pendapat aku ..  Kalau penjual minyak wangi , dia tak penah rasa apa itu susah dan dugaan di dunia ni.. So , dia selalu di butakan oleh kemewahan dunia ... Then , kalau pembuat besi meskipun diri dia busuk tapi dia kenal erti kesusahan dan pengorbanan.. Itu yang penting daripada orang yang sombong dan tak tahu apa-apa..
So,apa yang aku explain ni korang pandai-pandailah fikir dan nilai... InsyaAllah..



InsyaAllah kuatkan ukhwah antara kita
 di saat-saat akhir zaman ini supaya kekuatan islam kukuh.. 
Aminn...
And aku rasa yang tuh je kot aku nak share.. 
hopefully korang open minded and dapat fikir secara rasional. InsyaAllah tepuk dada tanya iman.. TQ kawan-kawan yang awesome.. :D

No comments:

Post a Comment